duminică, ianuarie 15

România mea, România ta, România noastră



românia mea nu-i românia lor
nu-i românia celor de la televizor
românia mea nu-i românia incultă
care nu aude dar în schimb ascultă
în românia mea nu te îngraşi la Mac
nu prizezi coca si hero la o sută de Jack
românia mea nu e o curvă de hotel
nu-i românia la modă nici românia bordel
nici românia cool nici românia chic
în care toţi vorbesc ca să nu spună nimic
românia mea nu dă vina pe duşmani
nu ascultă manele şi nu aruncă cu bani
nu-i ţara mea aceea-n care oricând în direct
vezi doar costume goale şi minciuni de efect
românia mea nu e reclama din ziar
nu e spălarea de creier dintr-un moment publicitar

românia mea nu-i românia lui basescu
geoană boc videanu tăriceanu iliescu
berceanu vadim vanghelie voiculescu
şi toţi aceia care au fost sclavi sub ceauşescu

românia mea nu-i românia extremistă
românia xenofobă sau românia rasistă
în românia mea fotbalul nu e rege
mai presus de justiţie mai presus de lege

românia mea nu-i un birou de securist
nu e iluzia crescută de partidul comunist
nu e dispreţul la costum nici minciuna cu cravată
care fură fură fură nu se-opreşte niciodată

în românia mea dacă munceşti şi nu ţi-e lene
primeşti un trai decent nu gaze lacrimogene
în românia mea nu sunt dube şi camioane
scuturi căşti pistoale violenţă şi bastoane
românia mea nu e un stat poliţienesc
unde legea e impusă cu avânt miliţienesc

nu
românia mea nu crede în legende
nu crede-n discursuri nu crede în agende
românia mea nu e condusă de hoţi
nu e o ţară unde toţi vor să îi fure pe toţi

românia mea e-o ţară tristă şi atât
în care orice vis frumos devine un coşmar urât

românia mea nu-i românia lor
a celor care văd în tine doar un decor
doar un vot, doar o mită, doar un număr de dosar
doar o şpagă îndesată mai adânc în buzunar

românia mea nu-i românia ce-a uitat
de suferinţa acelora cu sufletul curat
libertate şi pâine: cât de trist devine tot
când cu pâinea i se dă libertăţii peste bot
românia mea nu-i românia-n care
democraţia s-a impus cu bâte şi topoare

nu
românia asta ţi-o fac de vrei cadou
pentru că sunt un revoltat dar refuz să fiu erou
şi dacă din toate astea măcar un vers te-a atins
ieşi cu mine-n stradă să arătăm că am învins.

Mihnea Blidariu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu