luni, ianuarie 30

Marsilia - pata albastră/ Marseille - The Blue Stain

Marsilia, martie 2015

În martie, la Marsilia, primăvara ajunsese înaintea mea. Îmi amintesc cumplit de mult albastru. Un albastru cum nu văzusem vreodată. O Mediterană de necuprins. Același aer franțuzesc, multă aglomerație, lume pestriță. Mă simțeam cu un pas în lumea arabă. Am luat vaporașul până pe Ile de Frioul, unde m-am așezat pe stânci, sub soarele domol, cu marea întreagă la picioare, și-am simțit atunci că viața n-avea cum să fie mai bună de-atât. Când m-am întors în vechiul port, acela de-l descria Dumas atât de pasionat, era deja sfârșitul amiezei și rătăceam distrată printre suveniruri, turiști, străzi pietruite, clădirea muzeului, restaurante scumpe, pescari ambițioși, bărci și yachturi care mai de care mai albe.

Îmi amintesc că-n ziua aia am bătut la pas tot centrul Marsiliei și-mi amintesc și balerinii mei negri, subțiri și ușori, în care aveam impresia că alerg ca-n picioarele goale pe tot pământul ăla vechi și nou, senin și neclar, amestecat în popoare, năzuințe, timp.

Mai multe imagini pe: andradatudorie.com

*

In Marseille in March, the spring had arrived before me. I remember lots of outrageously blue. A blue like I had never seen before. A boundless Mediterranean. The same French air, crowded areas, motley world. I was feeling one step into the Arab world. I went by boat to the Frioul Island, where I just sat on the rocks, under the gentle sun, having the whole sea at my feet and at that specific moment I felt that life couldn't get any better. After I went back to the Old Harbour, the one that Dumas described so passionately, it was already the end of the afternoon and I started wandering distracted among souvenirs, tourists, cobblestone streets, the museum building, expensive restaurants, ambitious seagulls, white boats and yachts in eager rivalry. 

I remember that day when I walked the entire centre of Marseille and I can also remember my thin and light black shoes that made me feel like I was running almost bare feet on the old and new land, clear and unclear, mixed in people, aims, time.

More photos on: andradatudorie.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu